Bootvissen 30 mei 2014

Zaterdag, 31 mei 2014

Bootvissen 30 mei 2014

Bootvissen z.h.c. de Makreel.

Op vrijdag 30 mei was het weer zover. De jaarlijkse bootvisdag van onze club.
Het verzoek was om uiterlijk half 8 aan boord te zijn , zodat we op tijd uit konden varen. Om 10 over 7 was iedereen aan boord dus om kwart over 7 de trossen los en op naar het ruime sop. Dat iedereen ruim op tijd was geeft wel aan dat we er allemaal reuze veel zin in hadden. Wat zou het worden ? Wat word er gevangen? Kortom een heleboel vragen waar we aan het eind van de dag antwoord op zouden hebben. Wat in ieder geval al meezat , was het prachtige weer. Een lekker zonnetje en een zwak windje maakte deze dag natuurlijk al geslaagd. Maarrrrrr nu nog vis….. Dat viel na anderhalf uur varen nog niet mee. Achter op de boot zaten onze vroege vogels van de visclub ( die om kwart over zes al aan boord waren) en daar kwamen gelijk al een aantal scharren naar boven. Op de rest van de boot kwamen gelijk de vissers openbaar die het bootvissen aardig in hun vingers hebben. Ook zij draaiden hun visjes naar de oppervlakte en wisten al snel een bodempje in hun emmer te bedekken. Er bleven nog een aantal vissers zonder vis de eerste uren ,maar aan het eind van de dag heeft bijna iedereen wel een of meerdere vissen gevangen. De schatting is ongeveer 70 platvis(jes) en 4 gepen. De sfeer was bijzonder goed te noemen mede te danken aan een aantal heerlijke koele biertjes op het zonnige dek. Uiteindelijk niet met volle emmers maar wel met een mooie dag rijker terug gevaren richting de thuishaven .
De datum voor het avondvissen is al bekend nl. vrijdag 29 augustus . Het is dan de bedoeling om tussen half 6 en 6 uur te vertrekken met onze vertrouwde boot de Ms. Dolfijn. Uiteraard volgt er nog nadere info.