Verslag Tholencup

Woensdag, 28 mei 2014

Verslag Tholencup 2014 en dus ook van onze 4e clubwedstrijd

Afgelopen zaterdag 24 mei organiseerden hengelsportvereniging de Knorhaan, de Makreel, de Zeebaars en de Oosterscheldevissers voor de tweede keer een Tholencup voor sportvissers. Maar liefst 80 fanatieke sportvissers verzamelden zich om 10 uur in café ’t Durp in Sint Philipsland waar alvast druk gespeculeerd werd over de te verwachten vangsten. Er werd gevist van 11.30 uur tot 14.30 uur aan de Zuiddijk in Sint Philipsland. De organisatie van de tweede editie van de Tholencup lag dit keer in handen van ZHC de Makreel.

De verwachting dat er geep gevangen zou gaan worden kwam dan ook snel uit. Al binnen 5 minuten wisten Sander van der Ree, Michel Mosselman en Peter Polderman een geep te vangen. Hierna werden bij de overige deelnemers de lijnen snel aangepast en werd er door de meesten gericht op geep gevist.

Uiteindelijk bleek Corné Westerlaken van HSV De Zeebaars uit Scherpenisse dit prima te kunnen. Hij wist maar liefst 7 gepen te vangen, goed voor 2690 punten en werd hiermee individueel Thools Kampioen 2014.
Op de tweede plaats eindigde Sander van der Ree met 1429 punten en derde en tevens beste dame werd Clarinda van der Zande met 1014 punten. Helaas wist de jeugd geen vis te vangen. Na loting kwam Yanick Kosten uit de bus als winnaar. Bij de verenigingen was het erg spannend. Op slechts 1 klassementspunt wist HSV De Oosterscheldevissers de Zeebaars te verslaan.

Uitslag verenigingen: 1: HSV Oosterscheldevissers, 31 klassementspunten. 2. HSV De Zeebaars, 32 klassementspunten, De Makreel, 91 punten. 4. De Knorhaan met 250 punten.

Al met al mogen we zeker tevreden zijn over de visvangst algemeen.

Na de prijsuitreiking was er nog een verloting met vele mooie prijzen. We willen Marja, Michiel en Marloes bedanken voor het gebruik van het cafe  we hopen dit zeker in de toekomst te herhalen.

Uitslag 4e wedstrijd kampioenschap2014:

1e Cennie Reijngoudt 127 cm
2e Coen Noorthoek 121 cm