Topcompetitie Kustvissen Junioren

Zondag, 30 november 2014

Topcompetitie Kustvissen Junioren 2014

Verslag Topcompetitie Kustvissen Junioren 2014

De Topcompetitie Kustvissen voor junioren zit er weer op. Een spannende ontknoping, want zelfs de favorieten lieten gedurende deze allesbeslissende visdag hier en daar wat steekjes vallen.

Het was zonnig, maar wel (lekker) fris aan de Walcherense stranden en de deelnemers zorgden voor een hartverwarmende strijd. Twee wedstrijden van 150 minuten werden er op deze tweede en laatste wedstrijd dag gehouden: één aan Zoutelande en de laatste en beslissende op het strand achter de Golfbaan bij Domburg. Wedstrijden met een totaal verschillend karakter, vooral wat de vangst betrof …....

De dag werd gestart aan Zoutelande, waar een diepe vaargeul met behoorlijke stroming onder de kust loopt. Dat was te merken aan de vangsten, want de hoofdvangst bestond aan dit parcours uit wijting, die wel houdt van dergelijke omstandigheden.  Kees Gillissen liet weer maar eens zien dat hij uitstekend in vorm is. Maar liefst 21 vissen wist hij op de kaart te laten noteren. Joeri en Jarno Minderhoud volgden op gepaste afstand. Van de na de eerste dag hoog geplaatste junioren liet Lennard Noordhoek met een 11e plaats een behoorlijke steek vallen. Zou dat nog goed komen?

Het leek of de toppers van de eerste wedstrijd een pauze hadden genomen, want zowel Joeri als Kees vingen maar weinig vis. Dat gaf de anderen vleugels, want wie weet kon het klassement nog op zijn kop gaan.Ook Jarno Minderhoud en Lennard Noordhoek kwamen met een eindsprint sterk terug. Wie zou daarvan het slachtoffer worden?

Om 17.30 uur maakten de coaches Bennie en Henri aan alle onzekerheid een eind. De junioren hebben het  spannend gemaakt, want voor hen lonkt het Wereldkampioenschap op eigen bodem volgend jaar oktober op Walcheren. Ondanks zijn mindere laatste wedstrijd won Joeri Minderhoud toch met overmacht de topcompetitie. Op de tweede plaats eindigde ‘eerstejaars’ junior Mart Verhage. Een knappe prestatie! Kees Gillissen werd derde, voor Jarno Minderhoud. Nog het meest blij was Lennard Noordhoek, die met een goede laatste wedstrijd de meubelen toch nog redde!

Lennard, namens leden en bestuur gefeliciteerd en volgend jaar thuis Wereldkampioen!!!!!